وب سایت فرهنگی_آموزشی رضایی

دبیر زبان و ادبیات فارسی ناحیه 2

وب سایت فرهنگی_آموزشی رضایی

دبیر زبان و ادبیات فارسی ناحیه 2

وب سایت فرهنگی_آموزشی رضایی
اینجانب سعیدرضائی دبیر زبان و ادبیات فارسی ناحیه دو رشت،
و معاون دبیرستان معارف اسلامی صدرای رشت این وب سایت را طراحی نموده ام .
هدفم از ایجاد این وب سایت، به اشتراک گذاشتن مطالب علمی ، تربیتی و فرهنگی می باشد . برای دانش آموزان نیز مطالب آموزشی به صورت رایگان به اشتراک خواهم گذاشت تا رسالت معلمی خودم را نیز به جا آورده باشم . نظرات و پسشنهادات خود را برایم ارسال کنید حتما میخوانم و پاسخ می دهم.
نویسندگان
پیوندها
آخرین نظرات
۲۵ اسفند ۹۴ ، ۱۲:۴۴

دفترچه راهنمای انسان


((به نام خدای رئوف و غفور                                                                                            

  حمید و لطیف و مجید و صبور))

با سلام خدمت همه کسانی که به وب سایت حقیر سر می زنند. واقعا بعضی وقت ها موقع مطالعه کتاب ها و مقاله ها به نکاتی بر می خورم که حیفم میاد اینجا ننویسم . اگه حتی یک نفر هم این مطالب رو که بدون کپی برداری از جایی می نویسم بخونه زحمت هام هدر نمیره و مفید واقع میشه .

واقعا چیزهایی که می نویسم به درد زندگی خودم خورده و استفاده زیادی کردم از همه مطالعات خودم .

با این حال به نادانی خودم اقرار می کنم و با صدای بلند می گویم :من نادانم .....

شما هر وسیله ای بخواین بخرید دفترچه راهنما داره که چگونه از اون وسایل استفاده بشه ،انسان هم یه دفترچه راهنما داره که چگونه زیستن را یاد میده . خدای بزرگ برای ما دفترچه راهنما فرستاده که از اون استفاده کنیم تا بهترین بازدهی رو در دنیا و آخرت داشته باشیم .  اگه از این دفترچه راهنما که اسمش قرآنه استفاده نشه اونوقت هست که دیگه این موجود دو پا کم کم کند میشه و بالاخره از کار می افته .در تایید مطالب ذکر شده اشاره می کنم به آِیات زیر:



 « ذلک االکتاب لا ریب فیه هدی للمتقین » (بقره ،1) ؛ این کتابی است که شکی در آن نیست و راهنمای متقین است .

((هذا بیان للناس و هدی و موعظة للمتقین ))(آل عمران ، 138)  ؛ این (کتاب خدا و آیات مذکور) حجت و بیانی است برای عموم مردم و راهنما و پند برای پرهیزکاران .

 
« و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شیء و هدی و رحمة و بشری للمسلمین » (نحل ،89) ؛ و ما بر تو قرآن عظیم را فرستادیم تا حقیقت همه چیز را روشن کند و برای مسلمانان هدایت و رحمت و بشارت باشد .
لازم به ذکر است برای اختصار به تعداد معدودی اشاره نمودم و از این دسته آیات در قرآن کریم به وفور قابل مشاهده است . لذا خدای تبارک و تعالی خودش نیز فرموده این کتاب راهنمای شماست ...کتاب راهنما یعنی کتابی که همواره مورد استفاده قرار بگیرد نه اینکه فقط در مواقع بحرانی به آن رجوع کنیم . کتاب راهنما نباید روی طاقچه ی اتاق خاک بخورد باید استفاده شود . واقعا نوشتن چهارتا کامنت و کل کل کردن با افراد و چرخیدن در فضای مجازی بهتر است یا اینکه با استفاده از آیات و احادیث و کلیه سخنان  زندگی ساز بزرگان ، وقت خود را پر کنیم ؟
دنیا محل کاشت است و آخرت محل برداشت .به لفظ جلاله الله قسم اگر در دنیا که مزرعه ی آخرت است خوب از این مزرعه استفاده کنیم و مراقب محصول این مزرعه که خود ماست ،اعمال ماست باشیم در آخرت محصول خوبی برداشت خواهیم کرد و تمام زحمت هامون بی جواب نخواهد بود .
 
حرف زیاد است اما مخاطب ما حوصله اش نمی کشد . از اینکه باعث سردرد شدم پوزش می طلبم .
و من الله التوفیق
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۵
سعیدرضائی

نظرات  (۳)

سلام مطالب خوبی در وبلاگتون نوشتید و ما هم استفاده بردیم . موفق باشید
پاسخ:
ان شا الله که بیشتر از این ها بتونم بنویسم . ممنون از شما 

سلام وب جدیدتون مبارک

لینک شدید

پاسخ:
سلام . ممنون از لطف شما. تشکر
عالی بود 
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">