وب سایت فرهنگی_آموزشی رضایی

دبیر زبان و ادبیات فارسی ناحیه 2

وب سایت فرهنگی_آموزشی رضایی

دبیر زبان و ادبیات فارسی ناحیه 2

وب سایت فرهنگی_آموزشی رضایی
اینجانب سعیدرضائی دبیر زبان و ادبیات فارسی ناحیه دو رشت،
و معاون دبیرستان معارف اسلامی صدرای رشت این وب سایت را طراحی نموده ام .
هدفم از ایجاد این وب سایت، به اشتراک گذاشتن مطالب علمی ، تربیتی و فرهنگی می باشد . برای دانش آموزان نیز مطالب آموزشی به صورت رایگان به اشتراک خواهم گذاشت تا رسالت معلمی خودم را نیز به جا آورده باشم . نظرات و پسشنهادات خود را برایم ارسال کنید حتما میخوانم و پاسخ می دهم.
نویسندگان
پیوندها
آخرین نظرات
۲۰ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۵۴

غزل بسیار زیبا از استاد شهریار

غزل بسیار زیبای زندانِ زندگی از سید محمدحسین بهجت تبریزی (متخلص به شهریار)

تا هستم ای رفیق ندانی که کیستم

روزی سراغ وقت من آئی که نیستم

در آستان مرگ که زندان زندگیست

تهمت به خویشتن نتوان زد که زیستم

پیداست از گلاب سرشکم که من چو گل

یک روز خنده کردم و عمری گریستم

طی شد دو بیست سالم و انگار کن دویست

چون بخت و کام نیست چه سود از دویستم

گوهرشناس نیست در این شهر شهریار

من در صف خزف چه بگویم که چیستم

 ((خزف به معنی سفال پخته شده می باشد ))


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۰
سعیدرضائی

نظرات  (۶)

۲۰ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۱۱ معصومه صادقی
  ...:-)
پاسخ:
ممنون از حضورتان
۲۰ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۳۰ سیّد محمد جعاوله
قدر آدمو دیر متوجه میشن.
ممنون از غزل خوبی که انتخاب کردید.
پاسخ:
سلام 
بله همینطوره 
متشکرم از حضور پر رنگتان در وب من 
گوهرشناس نیست در این شهر شهریار
من در صف خزف چه بگویم که چیستم...

این شعر وصف حال بی وفایی و بی معرفتی ما آدم هاست...
به گوهر وجودی هم نوعمان  تازه زمانی که او را به خاک سپردیم پی می بریم...:(

پاسخ:
سلام 
ممنون از نظرتون و توضیحات تکمیلی که بیان کردید 

اى مهر دل فروز، در آسمان علم
وى یار مه جبین، یا باقرالعلوم
اى حجت خدا، ما را شفیع شو
در روز واپسین، یا باقرالعلوم

 

ولادت امام محمدباقر (ع) مبارک باد

پاسخ:
بر شما و همگان مبارگ و فرخنده باد 
۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۲۲ عارفه علیزاده
سلام... 

کاش انسان ها به گونه ای زندگی می کردند که گویی فردایی برایشان وجود نداشت .

امروز همان فردایی هست که دیروز میگفتیم. از امروزمان درست استفاده کنیم. 

مرگ حق است. و تنها حقی است که اگر نخواهیم حقمان را بگیریم به زور به ما می دهند ... 


پاسخ:
سلام و عرض ادب
احسنت 
عالی بود 
بسیار زیبا

منون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">