وب سایت فرهنگی_آموزشی رضایی

دبیر زبان و ادبیات فارسی ناحیه 2

وب سایت فرهنگی_آموزشی رضایی

دبیر زبان و ادبیات فارسی ناحیه 2

وب سایت فرهنگی_آموزشی رضایی
اینجانب سعیدرضائی دبیر زبان و ادبیات فارسی ناحیه دو رشت،
و معاون دبیرستان معارف اسلامی صدرای رشت این وب سایت را طراحی نموده ام .
هدفم از ایجاد این وب سایت، به اشتراک گذاشتن مطالب علمی ، تربیتی و فرهنگی می باشد . برای دانش آموزان نیز مطالب آموزشی به صورت رایگان به اشتراک خواهم گذاشت تا رسالت معلمی خودم را نیز به جا آورده باشم . نظرات و پسشنهادات خود را برایم ارسال کنید حتما میخوانم و پاسخ می دهم.
نویسندگان
پیوندها
آخرین نظرات
۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۱۰

زود ازدواج کنید!!!!!!!!!

بسم الله الرحمن الرحیم                   

 هست سرآغاز الف لام میم

سلام به همه

امروز میخوام بگم آقایون و خانمها زود ازدواج کنید!!!!!!!
فکر نکنید نظر شخصی منه یا چیز دیگه...موقع مطالعاتم به مواردی بر میخورم که باید بگم اینجا که شما عزیزان هم استفاده کنید. چون امام علی (ع)فرمود :زکات علم نشر آن است .ازدواج خیلی زود هم خوب نیست ...خیلی دیر هم واقعا مشکل سازه ....
به موقع ازدواج کردن می تونه باعث بشه از زندگیت راضی باشی و احساس خوشبختی کنی.

بزارید مثال بزنم  ....لطفا ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید
یکی  از آشناهای من که
خیلی خیلی بهم نزدیکه حدود سی سال داره ..بهش میگم چرا تا الان زن نگرفتی میگه که واقعا وقتی سن میره بالا انتخاب هم سخت میشه .حقیقت همینه هرچی سن بره بالاتر انتظارات هم بالاتر میره و انتخاب سخت میشه . حتی بعضی ها وسواسی می گیرن . حالا این واسه آقایون بود ...خانوم ها دیگه بدتر از اینه ...اگه سن  خانم ها بره بالا ترشی باید بشن و باید بمونن قشنگ ترشی بگیره ....
یه معلم میشناسم 35 سال سن داره ...میگفت یادش بخیر توی تربیت معلم اون زمان پیش خودم
می گفتم از اینجا فارغ التحصیل شدم یه زن فرهنگی می گیرم و میرم راحت سر خونه زندگیم 
ولی تا الان که 35 سال دارم و از اون قضیه حدود 18 سال گذشته هنوز که هنوزه توی اون خیال
گیر کردم . می گفت انقدر امروز و فردا کردم و سخت گرفتم به خودم که بازنشستگی ام داره
میرسه ولی هنوز زن ندارم ....راستش پیش خودم گفتم  بازنشستگی یعنی با زن نشستن توی
خونه ..اما این اقا بازن نشسته نمیشه  بی زن نشسته میشه ....بی زن نشستگی هم بددردیه!!!!!!!!
این آقا میگفت که من وقتی دیدم یکی از همکلاسی هام بعد از فارغ التحصیلی از تربیت معلم با یه خانوم فرهنگی  که ورودی 76 بودازدواج کرد تصمیم گرفتم منم آستین بالا بزنم ولی دو سه ماه
 نشده بود که پشیمون شدم . چون که فهمیدم این دوتا با هم مشکل پیدا کردند و خانم    فرهنگی محترم به آقا معلم گفته حقوق من مال خودمه هرچی بخوام بخرم میخرم و به هیچ کس ربطی نداره ...خلاصه کلام این خانوم معلم پول رو می کوبید تو سر اون معلم بدبخت ..خلاصه به طلاق انجامید...این آقا سر همون دیده ها قید زن گرفتنو کلا زد ...هنوزم مجرد مونده چون بهترین رفیقش زندگیش اینطوری شد ...
خانوم ها خواهشا یکم کوتاه بیایید و دست از این اخلاق ها بر دارید . زندگی مشترک که ازاین حرفا نداره ...زندگی مشترک پول من و تو نداره ... سر چندتا موضوع ساده اینطوری تلخ تموم شد .
اینا داستان نبود واقعیت بود . من که عبرت گرفتم ...
آقایان زود زن بگرید و خانم ها زود شوهر کنید ...ساده ازدواج کنید و به همدیگه سخت نگیریدتاخدا هم به شما سخت نگیره ...زندگی با تمام خوب و بدش تموم میشه . دنیا فانی است . از ایام جوانی استفاده کنید و بهترین زندگی رو با استفاده از تفکر و تعقل برای خودتان بسازید .
راستش من خودم به همه چیز فکر می کنم به جز ازدواج ...شما منو نگاه نکنید اگه موقعیت پیش
می آمد تا حالا ازدواج کرده بودم و زن گرفته بودم . یکی هم نمی گرفتم چهارتا می گرفتم!!!!..چون
زن واقعا نعمته یکیش کمه! دوتاش بدک نیست ! سه تاش خوبه! چهارتاش
دیگه عالیه!!!!!!
خانم ها شما هم به فکر ازدواج باشید که دیر نشه یه موقع!!!!!!

چندتا حدیث هم میزارم که بخونید و لذت ببرید!!!!!
پیامبر اکرم (ص)  در احادیثی می فرمایند:
1-هر که زن گیرد به این
منظور که از محرمات برکنار ماند ؛ بر خدا لازم است که او را یاری کند.
2-هر جوانی در آغاز جوانی زن بگیرد ، شسطان وی بانگ برآورد ، وای بر او ، دین خود را از دستبرد من محفوظ داشت. (به شرط رعایت آداب همسرداری)

3-بیشترین اهل جهنم انسانهای بی همسر هستند.

امام موسی کاظم (ع)فرمود:
سه دسته در روز قیامت، روزی که سایه و پناهی جزء سایه خداوند نیست، در سایه و پناه خدا هستند:

1-مردی که زمینه ازدواج برادر مسلمانش را آماده نماید.
2- مردی که (به برادر مسلمانش خدمت کند.)
3-کسی که سر برادر مسلمانش را بپوشاند.(پناه بدهد)

امام صادق علیه السلام فرمودند:
چهار کس در قیامت مورد نظر پروردگارند:
1-آنکه چون طرف معامله پشیمان شود، معامله را برگرداند.

2- کسی که غم از دلی برگیرد.
3- کسی که برده‌ای را آزاد کند.
4- کسی که بی همسران را به ازدواج درآورد.

پس زمینه ساز ازدواج برای برادران و خواهران دینی خود باشید تا در قیامت در  سایه لطف  الهی قرار بگیرید ....سنتون اگه 22 یا 23 هست تا دیرتر نشده اقدام کنید . البته رسیدن به بلوغ  فکری و عقلی شرط اول می باشد.

یه شعر طنزم بنویسم براتون بخونید:

داد زن شوهر خود را پیغام / که چرا عرضه نداری الدنگ؟

جاری‌ام رفته نشسته در قصر / بنده محبوس در این خانه تنگ

تو برایم نخریدی خودرو / پایم از پیاده رفتن شد لنگ

مُردم از خانه‌نشینی ای مرد / تو بیا تا برویم سوی فرنگ

 

 و من الله التوفیق ...

 


 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۴
سعیدرضائی

نظرات  (۸)

۱۴ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۱۲ سیّد محمد جعاوله
متشکرم
پاسخ:
ممنون از نظر شما
۱۴ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۰۳ محمد علیزاده آرباطان
چشم 
حتمـــــــــــــــ♥ـــــــا
پاسخ:
احسنت و تبارک الله 
خیلی عالی گفتید کوگوش شنوا کاش عالم بی عمل نباشیم

یاعلی
پاسخ:
ان شا الله که به این موارد همه برادران و خواهرانم عمل بپوشانند

سلام

ممنون از پست زیباتون

ان شا الله دست به شما

شیرینی شما را بخوریم

92و91 ها در این زمینه از شما ها فعال ترن ها

پاسخ:
ان شا الله شیرینی عروسی شما 
به امید خدا!

http://shakour.blog.ir/

پاسخ:
ان شا الله شیرینی عروسی شما رو میل کنیم اقا یحیی
۱۵ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۰۵ زمزمه باران...
سلام آقا معلم رضائی..
اجازه؟؟؟(نیشخند)
معلم نیستم..
ممنون..
سر فرصت میآم مطلبتون میخونم...
پاسخ:
سلام 
شما چون زیاد میاین وبلاگ انجمن علم و فرهنگ دانشگاه  فکر کردم همکار باشید 
ممنون از شما 
منتظر نظرات شما هستیم 
فی امان الله 
۱۶ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۵۳ زمزمه باران...
سلااام..
اجازه؟؟؟(نیشخند)
به ترتیب میگم..
این که امروز و فردا کردن ما آدمها زبانزده..
کار خیر رو نباید به عقب انداخت..

این که گفتین در زندگی مشترک پول من و تو نداره..چراااااا داره...
از نظر دین اسلام درآمدی که زن با دست رنج خودش به دست میآآآآره برای خودش هست و مرد حق نداره این درآمد رو ازش درخواست کنه..
یک مرد وقتی ازدواج میکنه باید براساس درآمد خودش برنامه ریزی کنه...
متاسفانه ملاک اغلب آقایون کارمند بودن زن هست و فقط به این دلیل که درآمد وی هم کمکی به زندگی باشه..
این که زن درآمدش در زندگی مشترک به همسرش میده محبت اوست و نه وظیفه...

و اما حل مشکلات زندگی مشترکه به میزان محبت زن و شوهر بستگی نداره بلکه وابسته به سه چیز هست؛
1ـ صبر و گذشت
2ـ خودآگاهی(علایق و ...خودم رو بشناسم)
3ـ به میزان شناخت صحیح و درک متقابل زن و شهر از خصوصیات روان شناختی و طرز تفکر یکدیگه



پاسخ:
سلام 
زندگی مشترک میگید یعنی چی ؟؟؟؟یعنی در همه چیز اشتراک باید داشته باشیم . زن و مرد شریک همدیگرند . واقعا زن و شوهری که از ته قلب همدیگر رو بخواهند پول من و تو براشون معنی نداره . اشتراک یعنی چی ؟یعنی در غم و شادی و در شکست و پیروزی شریک همدیگر باشند . پول که دیگه ارزشی نداره زن و شوهر سرش جنگ و دعوا کنند ...اشتراک در پول هم شامل میشه . تامین نیازهای زندگی درسته بر عهده مرد هست اما در مواردی اگه مرد کم آورد باید زن از روی محبت  به داد زندگی برسه که زندگی  و بنیان محکم خانواده از هم نپاشه .من نگفتم وظیفه زن هست که پول بیاره تو خونه و بده شوهرش ...
نخیر ملاک اغلب اقایون کارمند بودن نیست اگر من نوشتم  شما جدی نگیر به شوخی بود ...ملاک اخلاق و ایمان و صداقت است . فرقی نداره زن کارمند باشه یا نه .مشکلات زندگی با هم فکری و مشورت و بخشش و گذشت قابل حل می باشد .مرد نباید انتظار پول از همسرش رو داشته باشه اما زن هم نباید در مواقع بحرانی پشت مرد رو خالی کنه . بالاخره هرچی باشه این مرد که از لحاظ مالی به مشکل برخورده اون پول ها رو میخواسته خرج خانواده و همسر و... کنه که به مشکل بر خورده و این درست نیست که در شرایط بحرانی شریک زندگی رو تنها گذاشت .مرد هم می تونه بگه پول من و تو داره و هرچی من در بیارم مال خودمه تو هم هرچی در میاری مال خودت ولی این زندگی نمیشه ....
مردا همیشه سعی دارند جلوی زن و بچه سر افکنده و شرمسار نشن و خدا نکنه هیچ مردی دست گدایی به همسرش دراز کنه که اگر این کارو کرد و پول درخواست کرد و جواب رد شنید اون مرد دیگه مرد نیست. 
واقعا بی رحمیه که مرد خونه در سخت ترین شرایط باشه و همسرش از پولِ من مال خودمه حرف بزنه ...
از روی محبت به یکدیگر باید نگاه کرد .....نه از چشم تو هم چشمی و بحث در مورد بی ارزش ترین چیز یعنی پول 
حل مشکلات زندگی از نظر عاطفی و روحی و روانی با محبت قابل حل است چون مولوی رحمه الله علیه فرمود
از محبت خارها گل می شود  

متن جالبی بود
پاسخ:
سلام 

.ممنون از نظرتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">